Valmistaudu tietosuojaan

Tietosuoja-asetusta sovelletaan täysimääräisesti 25.5.2018 alkaen ja se vaikuttaa kaiken kokoisiin yrityksiin toimialasta riippumatta.

Kaikilla yrityksillä on henkilötietoa sisältävää dataa kuten esimerkiksi työntekijärekisteri, asiakasrekisteri tai muu henkilötietoja sisältävä rekisteri. Tietosuoja-asetuksen myötä organisaation on tunnistettava, suojattava ja varmistettava nämä tiedot ja pystyttävä todentamaan kenellä on niihin pääsy.

Jokaisen yrityksen on perehdyttävä uusiin vaatimuksiin oman organisaationsa näkökulmasta ja sen kokonaiskuvan pohjalta teetettävä tarvittavat muutokset. Säännöllinen ylläpito ja uudelleenarviointi ovat tärkeä osa toimintasuunnitelmaa.

Vaikka asetus koskee henkilötietoja on yrityksen tunnistettava myös muut tärkeät tiedot kuten sopimukset, liiketoimintasuunnitelmat, ohjeet, tekniset piirustukset jne. Nämä tiedot ovat ensiarvoisen tärkeitä sujuvan liiketoiminnan kannalta. Tietosuoja-asetus olkoon ponnahduslauta kehittää omaa yritystoimintaa, minimoida riskejä ja varmistaa tiedonhallinnan sujuvuus.

Autamme kaiken kokoisia yrityksiä tehostamaan tietosuojaan liittyviä käytäntöjä ja suojaamaan ja varmistamaan yritykselle tärkeää tietoa.  Ota siis yhteyttä tai tule kuuntelemaan lisää asiakastilaisuuksiimme,

GDPR-asiakastilaisuudet:

ti 10.4 klo 14.00